Skip to main content

Wij doen waar wij goed in zijn en willen de rest met een gerust hart bij onze IT-partner neerleggen.

Noud de BruijnManager IT Genexis

Als hoogwaardig internationaal technologiebedrijf ontwikkelt Genexis producten voor het gebruik van snel glasvezelinternet in huis. Daarom zocht het bedrijf ook een hoogwaardige partner die meedenkt over hun belangen en hiervoor de beste oplossingen realiseert. Die partner vonden ze in Aragorn. “Dit helpt ons echt vooruit.”

Glasvezelrevolutie

Voor eindgebruikers gebeurt het werk van Genexis vooral achter de schermen. Voor grote Europese netwerkoperators ontwikkelt het bedrijf met 200 medewerkers oplossingen voor het gebruik van glasvezelbreedband. Denk aan doe-het-zelf glasvezelterminators (die het glasvezelsignaal omzetten in een ethernetsignaal), routers en de beheersoftware voor eindgebruikers. “Door nauw samen te werken met onze klanten willen wij zorgen voor innovaties en een revolutie in de manier waarop glasvezelbreedband wordt benut”, schetst IT-manager Noud de Bruijn de ambitie.

Genexis heeft meerdere internationale vestigingen en hoofdkantoren in Eindhoven en Stockholm. Software development gebeurt vooral in Nederland, België en Zweden. Om nieuwe stappen te maken, wilde het bedrijf niet langer ‘een IT-leverancier’ maar een échte partner. “Een hoogwaardige partner die meedenkt vanuit onze belangen. Wij hebben zelf een compacte IT-afdeling van twee mensen. Wij doen waar wij goed in zijn en willen de rest met een gerust hart bij onze partner kunnen neerleggen. Die moet daarvoor de juiste kennis, producten en specialisten in huis hebben. Dat hebben we ook echt gevonden bij Aragorn”, aldus De Bruijn.

Samenwerking in de praktijk

Samen zijn al veel oplossingen gerealiseerd. Recent nog een groot project in Zweden waar lokaal de complexe infrastructuur vereenvoudigd moest worden. Een deel van die taken gebeurt nu vanuit Nederland. Aragorn realiseerde hiervoor een nieuwe infrastructuur. In de gemixte infrastructuur met Windows, Linux en Apple-componenten kijkt Genexis zelf vooral naar de Linux en Apple-onderdelen. Aragorn zorgt voor extra capaciteit en kennis voor de grote groep Windows-elementen zoals servers, firewalls, het beheer en 24/7 support van alle werkplekken (Microsoft 365 met Intune) en monitoring van de infrastructuur.

Voor hoogwaardige beveiliging wordt gebruikgemaakt van 24×7 Managed detection and response (van Sophos). “Dit geeft rust en biedt optimale bescherming voor ons complexe netwerk tussen verschillende landen. Zo kunnen we hackers en andere bedreigingen goed buiten de deur houden.” Ook biedt Aragorn projectmatige ondersteuning op locatie, zoals dat recent ook weer gebeurde in Zweden.

Gedroomde partner

Genexis is blij met de keuze voor Aragorn. “Wij hebben de hoogwaardige partner gevonden waar wij op hoopten. Wij geven aan waar wij heen willen en de mensen van Aragorn werken dit uit en geven ook aan als we iets over het hoofd zien. Ze geven ook overwegingen mee zodat we niet alleen ‘op zeker’ spelen, maar ook echt keuzes kunnen maken om grote stappen te zetten. Inmiddels weten we ook dat het altijd goed komt. Dat geeft vertrouwen voordat we samen aan een nieuw project beginnen.

We hebben met onze accountmanager een prettig, vast aanspreekpunt en hij is echt een ‘held’ voor ons. Dat maakt in de praktijk zo’n groot verschil! Wij merken dat bijvoorbeeld aan de manier hoe hij meedenkt vanuit ons belang en aan de aanbiedingen die hij voor ons bedingt bij leveranciers. En ook bij de interne specialisten merken we dat er veel ‘helden’ rondlopen. Daar zijn we enorm blij mee. Als wij ’s avonds een keer een appje sturen als dat nodig is, krijgen we gewoon antwoord. Dat is heel fijn, want dan kunnen we verder. Ook die kleine dingen maken een groot verschil. Met deze partner kunnen wij echt vooruit.”