Skip to main content

Het advies van Aragorn over nieuwe ICT-ontwikkelingen is goud waard voor ons

Ronald WijnenOperationeel Directeur Lacom

De specialistische metaalbedrijven van Lacom zijn in vijf jaar tijd maar liefst drie keer groter geworden. Samen met veel innovatiekracht stelt dit hoge eisen aan Aragorn als vaste partner voor de volledige ICT-infrastructuur en het beheer van werkplekken. Dit is al ruim vijftien jaar een succesvol partnerschap. “Doordat hun mensen ons kennen, kunnen ze onze groei goed faciliteren”, concludeert Ronald Wijnen van Lacom Cranes & Supplies.

Hoge automatiseringsgraad

Aragorn is voor de verschillende metaalbedrijven (110 medewerkers) van Lacom Holding de vaste ICT-partner. Lacom Cranes & Supplies is één van de bedrijven. Het zorgt vanuit Budel, Lichtenvoorde en Hoogeveen voor de productie, levering en het onderhoud van verrijdbare autolaadkranen. Het moderne machinepark is sterk geautomatiseerd en draait daardoor maximaal ‘manarm’. Het bedrijf richt zich ook volledig op de eigen kernactiviteiten en werkt voor ondersteunende taken met partners. Voor de centrale ICT-infrastructuur van de drie vestigingen en alle werkplekken is dat al jarenlang onze ICT-partner Aragorn. “Zo kan iedereen doen waar hij echt goed in is”, duidt Wijnen de bedrijfsvisie.

Moderne ICT infrastructuur

Aragorn zorgt voor het onderhoud, beheer en de levering van de volledige ICT-infrastructuur. Dit wordt gefaciliteerd vanuit het datacenter van Aragorn. Ook het inrichten en beheer van werkplekken met Microsoft 365 is volledig uitbesteed. Uiteraard met hoogwaardige oplossingen uit het Sophos Adaptive Cybersecurity Ecosystem (ACE). Zoals 24×7 Managed Detection and Response, firewalling en een degelijk beveiligd draadloos netwerk. Het maken van back-ups van moderne bewerkingsmachines zoals lasrobots, draai- en freesbanken wordt ook verzorgd binnen de centrale ICT-infrastructuur. Bij alles is gebruiksvriendelijkheid voor de medewerkers van Lacom een belangrijk uitgangspunt.

Groei faciliteren

Een moderne ICT-omgeving is altijd in ontwikkeling. Dat geldt zeker bij Lacom dat de afgelopen vijf jaar flink groeide. Wijnen: “Onze ICT-omgeving is flexibel en kan de groei goed faciliteren, ook wanneer er nieuwe panden bij komen. Dan zorgt Aragorn voor het in gebruik nemen en verbeteren van de verbindingen waar dat nodig is. Dit gebeurt ook tussen onze verschillende vestigingen, zodat alles redundant is uitgevoerd en optimaal blijft presteren. Hierin stellen wij hoge eisen aan onze ICT-partner en we weten inmiddels ook dat dit kan.”

Lacom is blij met de vaste aanspreekpunten voor de techniek en het accountmanagement. “Onze contactpersonen kennen ons goed. Daardoor hebben medewerkers aan drie woorden genoeg en weten ze direct wat er moet gebeuren. Dat kan alleen als je onze organisatie goed begrijpt. Het advies van Aragorn over nieuwe ICT-ontwikkelingen is goud waard voor ons. Vooral omdat we blijven innoveren en zelf geen eigen ICT-afdeling hebben. Dat is Aragorn en zo voelt het ook. Voor niet-spoedeisende zaken kunnen we ook altijd terugvallen op de goede supportafdeling van onze partner. Door al deze zaken voelen wij ons geen nummer bij Aragorn. Zij kennen ons echt.”

Erg tevreden met ondersteuning en relatie

Lacom is blij met de vaste aanspreekpunten voor de techniek en het accountmanagement. “Onze contactpersonen kennen ons goed. Daardoor hebben medewerkers aan drie woorden genoeg en weten ze direct wat er moet gebeuren. Dat kan alleen als je onze organisatie goed begrijpt. Het advies van Aragorn over nieuwe ICT-ontwikkelingen is goud waard voor ons. Vooral omdat we blijven innoveren en zelf geen eigen ICT-afdeling hebben. Dat is Aragorn en zo voelt het ook. Voor niet-spoedeisende zaken kunnen we ook altijd terugvallen op de goede supportafdeling van onze partner. Door al deze zaken voelen wij ons geen nummer bij Aragorn. Zij kennen ons echt.”