Skip to main content

“Een modern netwerk én een partner die onze groei faciliteert”

Mike van GestelTeamleider ICT bij De Wit Schijndel
Logo de Wit Schijndel

Door snelle groei koos kampeerspecialist De Wit Schijndel in 2019 voor modernisering van de ICT-omgeving. Zodat de nieuwe omgeving dit goed kon faciliteren. Samen met Aragorn zijn de vernieuwingen uitgevoerd, waarbij ook het onderlinge partnerschap groeide. De Wit beheert de nieuwe moderne ICT-omgeving zelf en kan daarbij altijd terugvallen op de vaste partner.

Opmars faciliteren

De Wit zit de afgelopen vijf jaar flink ‘in de lift’. Qua omzet en met een verdubbeling van het aantal medewerkers: 230 tot 300 in het hoogseizoen. De specialist in tenten, vouwwagens, kampeerartikelen en sport- en outdoorproducten is een echt familiebedrijf. In 2019 was modernisering van de ICT-omgeving hard nodig. “We hadden veel werk aan het verouderde netwerk. Het zorgde al regelmatig voor storingen, zoals uitval van kassasystemen. Daar wordt echt niemand blij van”, schetst teamleider ICT Mike van Gestel.

Het ICT-beleid is verder geprofessionaliseerd met een strategisch driejarenplan om de gewenste vernieuwingen te realiseren. Van Gestel: “We wilden van ‘brandjes blussen’ naar een stabiele en flexibele omgeving die onze organisatieontwikkelingen goed ondersteunt. Een betrouwbaar fundament, waarmee we voor de langere termijn vooruit kunnen.”

Gefaseerde aanpak

De Wit zocht een vaste ICT-partner om samen de nieuwe stappen te zetten. Er werden vijf partijen uitgenodigd. “Waaronder Aragorn op basis van goede ervaringen van anderen. We kozen uiteindelijk voor hen vanwege de kennis en ervaring, hun nuchtere werkwijze en de persoonlijke klik. Natuurlijk keken we ook naar de kosten, maar de expertise en praktische werkwijze waren écht doorslaggevend.”

Stap één was de realisatie van een nieuw solide netwerk (HPE Aruba) tussen de magazijnen, met goede ClearPass beveiliging. Daarna volgde een nieuwe server en storage-omgeving (HPE Servers met Lenovo Storage SAN). “De eerste stap met Aragorn was al goed bevallen, maar we hebben hiervoor ook nog andere partijen uitgenodigd. Daar zat nog een hele goede partij bij, maar de prijsverschillen waren klein en onze ervaring met Aragorn gaf toen direct de doorslag. Dat vertrouwen in een partner moet ook groeien. Het derde grote project hebben we daarna direct bij hen neergelegd.” Dit betrof de aanleg van een wireless omgeving van Sophos eind 2020 voor een groot nieuw warehouse.

Grote voordelen

De vernieuwingen hebben De Wit al veel opgeleverd. Van Gestel: “Allereerst de nieuwe stabiele en flexibele omgeving die we wilden. Met nul downtime. Dat is een groot verschil met de oude situatie. Ook hebben we nu een inzichtelijke omgeving die we zelf goed kunnen beheren met onze ICT-afdeling van drie mensen.”
Naast Van Gestel zijn dat een applicatiebeheerder en een medewerker voor de eerstelijns gebruikersondersteuning. “De eerste- en tweedelijnssupport doen we zoveel mogelijk zelf. En zodra het te complex wordt, kunnen we altijd terugvallen op de support van Aragorn. Dat is waardevol en geeft ons rust. Daarnaast helpen zij ons uiteraard met nieuwe projecten.

Bij ons zijn er regelmatig onvoorziene zaken en daar loop je bij grote ICT-projecten ook altijd tegenaan. Bij Aragorn weten we inmiddels dat het dan goed komt omdat ze alle kennis en ervaring in huis hebben, goed communiceren en flexibel zijn. Bijvoorbeeld wanneer wij onze planning aanpassen of als er bijvoorbeeld werkzaamheden in het weekend nodig zijn. Dat is nooit een probleem. Dit is de partner waar wij vooraf op hoopten. Nu kunnen we echt weer jaren vooruit.”