Bakker Magnetics

ICT dienstverlening

‘Ontzorgen is bij Aragorn geen loos woord’

Bakker Magnetics en Aragorn ICT Dienstverlening lijken als een magneet aan elkaar verklonken – ze doen al meer dan tien jaar zaken met elkaar. “Ontzorgen is bij Aragorn geen loos woord,”, zegt Alexander Hubbers, system manager van Bakker Magnetics. “Als ze je kunnen helpen, dan helpen ze je. Heel concreet, ook buiten de werktijden om.”

Enorme vakkennis

Vanuit de relationele sfeer kreeg Aragorn, ICT-dienstverlening in het midden- en kleinbedrijf, de kans om te laten zien wat zij voor Bakkers Magnetics, dat magnetische oplossingen verhandelt en produceert, kon betekenen. Heel veel, merkte Hubbers. “Wat me destijds opviel was de enorme vakkennis die Aragorn in huis had. En het bedrijf ligt vlak bij ons in de buurt. Dat is heel prettig.”

“Als onze digitale bedrijfshuishouding niet actief is, zitten er veertig mensen op kantoor stil. Dat is heel vervelend, zeker ook voor onze leveranciers in China. Vanwege het tijdsverschil is de window om samen te kunnen werken al behoorlijk smal, ICT-problemen kunnen we niet gebruiken. Aragorn begrijpt dat als geen ander.”

Alexander Hubbers, system manager , Bakker Magnetics

‘Aragorn is een proactieve ICT-waakhond’

Alexander Hubbers

ICT-probleem? Vakman aan de deur

Wordt Bakker Magnetics met een ICT probleem geconfronteerd, dan staat er heel snel een specialist van Aragorn voor de deur om het op te lossen. “Je wordt als klant dus heel serieus genomen. Dat is heel prettig, want ik heb niet meer alle kennis in huis. Dan is het fijn als je letterlijk en figuurlijk, dus niet alleen op afstand, wordt bijgestaan. Bovendien kunnen we dan weer snel aan de slag.” Belangrijk, want net als bij de meeste andere bedrijven vormt de ICT bij Bakker Magnetics het hart van het bedrijf.

Ook buiten reguliere werktijden problemen oplossen

Bakkers Magnetics hanteert reguliere werktijden. Maar ook na vijf uur kan het gebeuren dat Alexander een beroep moet doen op Aragorn. “Zoals gezegd: onze leveranciers en klanten zitten over de hele wereld. Het mailverkeer bijvoorbeeld gaat gewoon door, ook als wij niet werken. Krijgen we op zo’n moment te maken met een storing, kan ik toch terugvallen op Aragorn. Eén telefoontje en het wordt opgelost. Dat is het mooie van dat bedrijf: heel benaderbaar, vriendelijk. En effectief. Ze gaan heel ver om een klant zo goed mogelijk te helpen.”

Ontzorgen in optima forma

Zeventien jaar geleden werd Hubbers aangenomen om alles rondom ICT te regelen. Dat doet hij nog steeds – in zijn eentje. En dat terwijl de omstandigheden revolutionair veranderd zijn.
“Ik houd me nu vooral bezig met automatiseringsbehoefte binnen ons bedrijf, zowel voor de hardware als software. Ik moet ervoor zorgen dat ERP- en CRM-pakketten zo functioneel mogelijk worden gebruikt, dat bedrijfsprocessen worden geoptimaliseerd. Daardoor heb ik geen tijd meer voor de pc’s en servers. Dat wordt allemaal geregeld door Aragorn. Alle noodzakelijke programma’s voor de werkplekken staan er indien gewenst al op, dat scheelt enorm veel werk.”

Een proactieve ICT-waakhond

Aragorn is ook een ICT-waakhond, heeft Hubbers gemerkt. “Op afstand kijken hun specialisten mee. Dan zien ze ook ontwikkelingen die we op het digitale vlak doormaken. Als een harde schijf dreigt vol te raken wordt daar op geanticipeerd. Proactief werken, problemen voorkomen. Ontzorgen dus. Ik ben er heel blij mee. Ook de manier waarop ze zakendoen. Niet flitsend wat in die branche veel voorkomt, maar nuchter.”