Wanneer u heeft geïnvesteerd in een goede ICT-infrastructuur, dan wilt u hier natuurlijk graag optimaal gebruik van kunnen maken. Aragorn biedt professioneel systeembeheer tegen een aantrekkelijke prijs; als onderdeel van onze Private Cloud óf als op zichzelf staande dienst.

Altijd op maat

Het systeembeheer van uw ICT-infrastructuur kunt u met een gerust hart in de handen van onze specialisten leggen. Zij zorgen ervoor dat updates en verbeteringen doorgevoerd worden, storingen snel verholpen worden en uw ICT-omgeving zo goed mogelijk blijft functioneren. Bovendien geven zij u graag advies over de manier waarop u nog efficiënter gebruik kunt maken van uw ICT-infrastructuur.
Daarbij kijken ze niet vanuit de bestaande producten, maar vanuit uw specifieke situatie. Waar heeft u met uw organisatie behoefte aan als het gaat om systeembeheer? Vanuit die vraag stellen we onze diensten op maat voor u samen.

Flexibel en professioneel

Bij Aragorn weten we hoe belangrijk een goed werkende ICT-omgeving is. Als uw servers of netwerk niet goed functioneren, ondervindt u hier immers direct de nadelige gevolgen van. Daarom kunt u bij ons rekenen op een flexibele, snelle en professionele dienstverlening.

Service Level Agreement

Bij vragen of problemen met uw ICT-infrastructuur is het prettig dat u weet waar u aan toe bent. Daarom leggen we de afspraken die we met u maken graag vast in een Service Level Agreement (SLA). Hierin staan onder andere onze reactietijden en servicetermijnen vermeld. Doordat de afspraken van tevoren al vastliggen, kunnen we u in noodsituaties snel en efficiënt van dienst zijn.

Systeembeheer op locatie of op afstand

Aragorn biedt zowel systeembeheer op locatie als op afstand. Als u hebt gekozen voor een cloud-oplossing, kunnen wij uw ICT-infrastructuur volledig op afstand beheren. Hebt u uw infrastructuur in huis, dan komen we regelmatig bij u langs voor controle en onderhoud. Samen met u bepalen we hoe we het systeembeheer voor uw organisatie exact inrichten.

Wilt u meer weten over systeembeheer door Aragorn? Neem contact met ons op, we helpen u graag verder!

Bij Aragorn zorgen we er graag voor dat uw ICT-infrastructuur altijd optimaal functioneert. Daarom bieden we remote monitoring: het (proactief) monitoren van uw server op afstand. Daarmee bewaken we 24 uur per dag, 7 dagen in de week de cruciale punten van uw server. Maakt u gebruik van Private Cloud? Dan is monitoring standaard bij het dienstenpakket inbegrepen. Uiteraard kunt u monitoring door Aragorn ook als op zichzelf staande dienst afnemen.

Alle zorgen uit handen

In de visie van Aragorn moet het functioneren van uw ICT-oplossingen net zo vanzelfsprekend zijn als het feit dat er water uit de kraan komt. Door het monitoren van uw server kunnen we deze visie voor u waarmaken. Wij zorgen er graag voor dat de beveiliging, beschikbaarheid en het functioneren van uw ICT-infrastructuur voortdurend optimaal zijn. Op die manier nemen we u alle zorgen uit handen.

Wat houdt monitoring in?

Van de beschikbare schijfruimte tot de verbindingen met het netwerk, de bereikbaarheid van apparaten in het netwerk en veel meer…. Met monitoring op afstand, worden vele verschillende aandachtspunten rondom uw server proactief in de gaten gehouden. Daaronder vallen bijvoorbeeld ook dagelijkse controles van de antivirus-software, back-up-checks en ‘hacker-checks’. Ook worden automatisch alle activiteiten op en rondom uw server vastgelegd. Al deze zaken, en meer, zorgen ervoor dat we altijd exact weten hoe uw ICT-infrastructuur ervoor staat.

Proactief handelen

Het grote voordeel van het monitoren van uw server is dat wij proactief kunnen handelen en daarmee problemen kunnen voorkomen. Zien wij bijvoorbeeld dat uw beschikbare schijfruimte afneemt, dan brengen we u hiervan tijdig op de hoogte. Op die manier kunt u in alle rust beslissen of u bijvoorbeeld in extra schijfruimte wilt investeren, of dat u liever kiest voor een andere oplossing. Maar we zien het ook wanneer (internet)verbindingen niet optimaal werken, wanneer de prestaties van uw server afnemen of wanneer er iets mis dreigt te gaan met het maken van bijvoorbeeld uw back-ups. Als wij iets zien dat problemen kan veroorzaken, lossen we dit vaak al voor u op voordat u er erg in heeft. In een Service Level Agreement (SLA) leggen we graag samen met u vast welke acties wij concreet ondernemen.

Meer inzicht in uw ICT-infrastructuur

Met de monitoring van uw server krijgt u op een eenvoudige manier meer inzicht in uw ICT-omgeving. In kwartaalrapportages koppelen we onze bevindingen en de meldingen terug, zodat we u optimaal kunnen ondersteunen en adviseren over uw ICT-infrastructuur.

Wilt u meer weten over monitoring door Aragorn? Neem contact met ons op, we vertellen u graag meer.

Twijfelt u over de betrouwbaarheid en kwaliteit van uw IT-omgeving? Aragorn is u graag van dienst met een grondige inventarisatie en analyse van uw IT-infrastructuur, en een concreet advies over hoe u deze kunt optimaliseren.

Nulmeting

Bij Aragorn gaan we gedegen en goed doordacht te werk. Daarom begint ons werk met een ‘nulmeting’. Hierbij houden we uw IT-infrastructuur zorgvuldig tegen het licht. Hoe is uw IT-omgeving opgebouwd en hoe wordt deze onderhouden? Hoe zit het met zaken als beveiliging, (internet)verbindingen, licentiestructuren, back-up en systeembeheer? We brengen zwakke plekken in kaart en zetten verbeterpunten op een rij. Op basis van de nulmeting adviseren we u over vervolgstappen om uw IT-omgeving te updaten en te verbeteren.

Uw bedrijfsprocessen centraal

Bij onze adviezen staan niet onze diensten, maar uw bedrijfsprocessen centraal. Uw IT-infrastructuur is er immers om deze processen zo goed mogelijk te ondersteunen. Wanneer uw IT-omgeving verouderd, onbetrouwbaar of onveilig is of niet optimaal is ingericht, kan dit op zeker moment grote gevolgen hebben voor uw bedrijfsvoering. Samen met u bekijken we hoe uw essentiële bedrijfsprocessen ondersteund worden en hoe we dit zo goed mogelijk kunnen (blijven) doen.

Check-up wifi

Het doorlichten van de wifi-verbindingen binnen uw bedrijfspand vergt een specifieke expertise en apparatuur. Aragorn beschikt over de juiste kennis, ervaring en apparatuur om de kwaliteit van uw draadloze verbindingen nauwkeurig voor u in kaart te brengen. Op basis van uw bouwtekening of vluchtplan geven we concreet weer waar uw wifi-netwerk een goede dekking geeft en waar storingen (interferenties) voorkomen. Alle meetresultaten zetten we voor u op een rij, zodat u precies weet waar u welke actie kunt ondernemen. Bovendien is daarmee ons werk nog niet voltooid: na de vervolgstappen die wij ondernemen om het bereik van uw wifi te verbeteren, meten we opnieuw of de wifi nu functioneert zoals deze zou moeten functioneren.

Optimaal gebruik maken van uw IT-omgeving

Bij Aragorn vertellen we u niet alleen hoe uw IT-infrastructuur beter ingericht kan worden, we geven u ook advies over de manier waarop u optimaal gebruik kunt maken van uw huidige IT-omgeving. We geven u tips en tricks over hoe u deze zo efficiënt mogelijk in kunt zetten en de manier waarop u er zo lang mogelijk én zo goed mogelijk gebruik van kunt maken. Zodat uw IT-omgeving weer helemaal klaar is voor de toekomst.

Wilt u meer weten over de inventarisatie van uw IT-omgeving door Aragorn? Neem contact met ons op, we vertellen u graag meer!