ProTass

‘Alle zorgen uit handen genomen’

Printassemblagebedrijf ProTass greep de verhuizing van Best naar Eindhoven (eind 2013) aan voor een grondige vernieuwing van het serverpark. Daarvoor deed het bedrijf een beroep op ICT-dienstverlener Aragorn. “Een degelijk bedrijf, dát zocht ik.”

“Aragorn kende ik van een afstand”, vertelt ProTass-directeur Jos Kivits. “Het bedrijf begon 25 jaar terug klein, als leverancier van pc’s en pc-onderdelen. Wij haalden er wel eens een specifiek onderdeel, maar echt zaken deden we nooit met elkaar. Dat veranderde toen we eind 2013 met het bedrijf verhuisden van Best naar Eindhoven. Die verhuizing wilden we aangrijpen om ons serverpark danig op de schop te nemen. Nadat ik bij meerdere bedrijven een offerte had aangevraagd, had ik veruit het beste gevoel bij Aragorn.”

Juiste gevoel
Dat had zeker niet te maken met de prijs alléén, benadrukt Kivits. “Bij dit soort grote trajecten gaat het niet puur om de offerte, maar om het juiste gevoel dat je bij elkaar hebt. Je gaat in automatiseringstrajecten van deze omvang toch voor langere tijd een relatie met elkaar aan. Dan worden andere zaken dan alleen de prijs belangrijk. Zoals een solide bedrijfsvoering en continuïteit, een goede aftersales en –zeker niet te onderschatten –de klik op het persoonlijke vlak.”

“Aragorn ontzorgt ons volledig op automatiseringsvlak”.

Jos Kivits, Directeur

Snelle service

Al die zaken vond ProTass in Aragorn, vervolgt Kivits. “Het bedrijf heeft de afgelopen 25 jaar bewezen heel goed mee te kunnen bewegen met de razendsnelle ontwikkelingen op het gebied van automatisering. Qua kennis en kunde zat het wel goed, merkte ik meteen. Maar ook op het gebied van aftersales was onze indruk meteen goed. Als er onverhoopt iets misgaat binnen je systemen, wil je dat er zo snel mogelijk iemand ter plekke is om dat op te lossen. Aragorn gaf ons veruit de beste garanties dat we bij een calamiteit weer zo snel mogelijk up and running zijn.”

Beveiliging

De oplossing die Aragorn voor ProTass ontwikkelde, bestaat uit hardware, software en beveiliging. “Vooral dat laatste wordt natuurlijk steeds belangrijker”, schetst Kivits. “Nu steeds meer zaken zich online en in de cloud afspelen, groeien ook de risico’s. Denk maar aan gegevensdiefstal, of aan een aanval van buitenaf die je hele ERP-systeem platlegt. Aragorn heeft de expertise in huis om dit soort narigheid te voorkomen.”

Daarnaast heeft het nieuwe serverpark volgens Kivits nu een belangrijke plek gekregen in het automatiseringslandschap van ProTass. “Eerst stond alle software op de individuele werkstations, nu is dit volledig gecentraliseerd. Dat heeft als groot voordeel dat áls een werkstation onverhoopt vastloopt, je sessie altijd op een centrale plek bewaard blijft en er geen gegevens verloren gaan. Een geruststellend gevoel. Aragorn wist ons hier uitstekend in te adviseren.”
Volledige ontzorging

Al met al heeft ProTass nog geen seconde spijt gehad van de keuze voor Aragorn, benadrukt Kivits tot slot. “Lange tijd deed ik het ICT-beheer er zelf bij. Maar omdat Aragorn ons nu volledig ontzorgt, kan ik me tegenwoordig weer meer richten op andere zaken binnen mijn bedrijf. En, het allerbelangrijkste: alles werkt vlekkeloos.”

“Lange tijd deed ik het ICT-beheer er zelf bij. Maar omdat Aragorn ons nu volledig ontzorgt, kan ik me tegenwoordig weer meer richten op andere zaken binnen mijn bedrijf. En, het allerbelangrijkste: alles werkt vlekkeloos.”.